Vonulás a tömeggel

palesztin_tuntetes_belyeg.jpgBecslések szerint 300 000-en vettek részt a másfél hete megtartott palesztin párti tüntetésen. Ez volt az eddigi legnagyob megmozdulás, mióta a Hamász megtámadta Izraelt.

A tüntetés csak félig-meddig volt békés, a rendőrség az ellentüntetőkkel is összecsapott. 9 rendőr sérült meg, kettő kórházi kezelésre szorult.

Közben a tüntetéseknek lettek következményei. Suella Braverman belügyminiszter egy korábbi Times cikkben kettős mércével vádolta meg a brit rendőrséget, miszerint a szélsőjobbos tüntetőket szigorúbban, addig a palesztin pártiakat elég elnézően kezelik.  Az írás nagy port kavart, Rishi Sunak november 13-án menesztette is a belügyminisztert. Helyére James Cleverly eddigi külügyminiszter került, őt a Brexitbe belebukott David Cameron érkezett.

Kíváncsi voltam, mégis hogy zajlik egy ilyen megmozdulás, hát fogtam a gépemet és kinéztem. A menet a Hyde Parkból indult, és a vauxhalli amerikai nagykövetségig menetelt. Én a Pimlico környékén csatlakoztam, és a híd déli lábáig készítettem felvételeket.

f5024a40-1eeb-4dc0-831f-4d3bbb501239.jpg

 Palesztin párti tüntetés  Londonban/ Pro-Palestine protest in London